browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

כמה ספורט ילדים צריכים?


פעילות גופנית מיטיבה עם ילדים הסובלים מהשמנה, אבל אצל בעלי משקל תקין התוצאות אינן חד-משמעיות. ההמלצה המרכזית להורים היא לאפשר לילדים להחליט בעצמם באיזה
ספורט הם רוצים לעסוק

כמה פעילות גופנית נחוצה לילדים, והאם פעילות כזאת תגן עליהם מפני סוכרת, סרטן או מחלות לב בשלבים מאוחרים יותר בחייהם? האם היא תגן עליהם מפני השמנה? מי שמחפש
מידע והנחיות רשמיות בנושא מגלה הרבה המלצות מסוגים שונים..

היתרונות שאין עליהם עוררין הם פיתוח שרירים חזקים יותר, סבולת גבוהה ועצמות בעלות מרקם צפוף יותר ותכולת מינרלים גבוהה יותר. בנוסף, כאשר ילדים הסובלים מהשמנת
יתר מתאמנים באופן סדיר, שומן הגוף שלהם, שומני הדם ולחץ הדם עשויים לרדת. אבל אצל ילדים בריאים בעלי משקל נורמלי לא הניב העיסוק בספורט את אותן תוצאות. ילדים
הם לא מבוגרים קטנים והם לא עושים דברים ברצף במשך 30 דקות. אתה יכול להעמיד ילדים על הליכונים ולאמן אותם, וזה יכול לסייע במידת מה להרזיה, אבל כשאתה יוצא
לעולם האמיתי זה לא כל כך קל.

אחת העצות הניתנות לפעמים להורים היא לנסות לעניין את ילדיהם בפעילויות ספורטיביות שבהן יוכלו לעסוק במשך כל חייהם – הליכה, רכיבה על אופניים או שחייה.

תנו לילדים להחליט באיזו פעילות גופנית הם רוצים לעסוק. הפעילות הגופנית הטובה ביותר היא זו שאותה יבצע הילד. השגיאה הנפוצה ביותר אצל הורים היא שהם נוהגים
להחליט מראש באילו ענפי ספורט צריכים ילדיהם לעסוק. לעתים קרובות מדי לא נשמע קולם של הילדים בתהליך קבלת ההחלטות בנושא, אם זה לא כיף, הילד לא יעסוק בכך.

יש לעשות הבחנה בין חוג העשרה לגילאים הצעירים:
כיתות ב'- ה' שבו נחשפים הילדים לספורט מענפי הכדור, או פעילות אחרת שמטרתה הפעלה ולימוד, לבין קבוצה או נבחרת בגילאי כיתות ו' – יב' שזו מסגרת של אימון תחרותי
וספורט הישגי.

הילד מופנם? תכוונו אותו להתנסות באומנות לחימה

להורים של ילדים צעירים בגילאי כיתות ב'- ה' כדאי לחשוף את הילדים לכמה שיותר פעילויות ספורטיביות על מנת שיחוו ויתנסו. לרוב החוגים והפעילויות בגילאים אלה אין
התחייבות כלכלית ארוכת טווח בדומה לחדרי הכושר, ואפשר לנסות תקופה קצרה ואז לעבור לפעילות הבאה. תקופה של חודשיים מספיקה על מנת לחוות דעה על השתלבותו של הילד
.ההמלצה היא על ענפי הספורט האישיים, ובמיוחד על אומנויות הלחימה. ג'ודו, אגרוף תאילנדי, אייקידו והישרדות. הדבר מצויין לילדים שקטים ומופנמים מפני שזה נוסך בהם
ביטחון ותחושת מסוגלות, וההצלחה היא אישית.


שחייה

חשוב מאוד שילדים עד גיל עשר ילמדו לשחות לפחות סגנון אחד, ושתהיה להם יכולת ציפה ושהייה במים ללא פחד. לכן חוג ללימוד שחייה הכרחי בגילאים הצעירים, וניתן אף
לשכור את שירותיו של מדריך שחייה אישי לתקופה קצרה אם נדרש. לילדים היפר אקטיביים, או כאלה שלא "סובלים מביישנות", אפשר לנסות חוג שחמט. המשחק הזה מאפשר רגיעה
ומחשבה, ומפתח יכולות אנליטיות ואסטרטגיות. שילוב שחמט עם ענף ספורט כמו קראטה או כדורסל הנו שילוב מצוין לילדים היפראקטיביים.

כדור מים – ענף הספורט המחזק ביותר, פיסית ומנטאלית

גילאי הביניים, כיתות ו'- ט', הם קריטיים לגבי עתידו הספורטיבי של הילד. לבחירה כאן משמעות מכרעת מפני ששיא ההתפתחות המוטורית והלמידה הקוגניטיבית תנועתית נמצא
בגילאים אלו. לבחירה בענף ספורט יהיו השלכות על המראה החיצוני, היכולת האתלטית וההשתלבות החברתית.


חדר כושר

בליווי מדריך מקצועי ובאופן מבוקר והדרגתי חשוב להכיר לילד את העולם הזה ולהקנות לו הרגלים ספורטיביים נכונים. הידע שנרכש מפעילות זו ילווה את הילד לאורך כל
חייו ולכן הכרחי. אפשר להתחיל את הפעילות כבר בגיל 12 בערך ולהימנע מעומסים גדולים.